الثلاثاء، 23 أبريل 2013

وبعدين معاك

    وبعدين معاك
    انا وين معاك
    وقتين تفج الدهشة
    بالريدة وتسامح
    أنا جيت أسلم
    جيت أصافح
    النسمة واللهفة الجميلة
    والصورة والزمن اللي رايح
    احساس شعورك مختلف
    ومختفي ومن غير ملامح
    ضيعتني كمين سنين
    علمتني عشق المسارح
    حفظتني كل الغنا
    والوصوف الفي المدايح
    وشنو الفضل
    غير لهفتي علي لقاك
    طعم الفراق يا روحي مالح
    والعمر من غير وجودك
    بنحسب في الدنيا رايح
    أنا دربي رايح

    وصوتي رايح
    ونومي رايح
    والناس بعرفوا وقالوا لي
    أنا عقلي رايح
    وفكري رايح
    وزمني رايح
    ومكتوب علي اهواك أنا
    رغم الظروف ورغم العنا
    رغم العذابات والضنى
    يمكن في يوم
    تضل دروبك
    وتعيش ضياع
    وتجيني رايح
    ونعيدو ريدنا زي زمان
    ونفتخر
    بالريد نسامح
    بالشوق نسامح
    بالحب نسامح

    .....
    ...

    ..
    .

جمال السنوسي

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق